آموزشی و دانستنی ها, مقالات

داستان ابزار طلا قسمت ۲

داستان ابزار طلا قسمت ۲

در مقاله قبلی با تعدادی از ابزار ساخت طلا آشنا شدیم که امروز با هم به ادامه این ابزار می‌پردازیم تا با دیگر ابزار ساخت طلا دست ساز آشنا شویم.

راهنمای مطالعه

  • پرگار
  • چکش
  • حدیده ی مثلث

پرگار

ههمون با دنیای پرگارها آشناییم. کارشون اینه که روی کاغذ قدم بردارن و با حرکت های موزونشون، دایره ها رو برامون به وجود بیارن؛ ولی اینجا توی کارگاه طلاسازی، پرگار کارهای بیشتری رو به عهده میگیره تا هنر خودشو به نمایش بذاره و وقتی که در دست های طلاساز قرار میگیره کمکش میکنه تا با دقت و ظرافت، کارهای خوش ساخت وظریفی خلق کنه.

توی کارگاه طلا سازی، پرگار برای ایجاد فاصله ها یا رسم دایره و نیم دایره یا اندازه زدن روی تسمه ی طلا استفاده میشه.

پرگار

چکش

ضربه هایی که توی زندگی تجربه میکنیم، هرچقدر هم که سخت باشن اگر طاقت بیاریم و جا نزنیم، هرچقدرم که دور هرچقدرم که دیر بالاخره مارو به اون نقطه ای که میخوایم میرسونن. طلا هم باید ضربه بخوره تا تبدیل بشه به اون چیزی که باید. طلا این ضربه ها رو تحمل میکنه تا آماده ی رفتن به دنبال سرنوشت خودش بشه و یه عضو جدا نشدنی از آدم ها، آدم هایی که مراقبشونن و از داشتنشون لذت میبرن.

توی کارگاه طلاسازی، چکش برای حالت دادن طلا، گرد کردن انگشتر روی میله ی انگشتر و..به کار میره.هرکاری که نیاز به ضربه زدن داشته باشه، برای انجامش از چکش استفاده میکنیم.

چکش

حدیده ی مثلث

دنیای ماتشکیل شده از اشکال هندسی. اشکال هندسی مختلف که ممکنه در نظر اول متوجه اونها نشیم.
گاهی این اشکال با هم ادغام میشن و تو دل هم قرار می‌گیرن.
اشکال مختلف حدیده این کارو انجام میدن و باعث میشن مقطع طلا به اون شکل دربیاد و در انتها طلاساز شکل کلی طلا رو برامون با هنرش خلق میکنه.

برای شکل دادن تسمه های طلا برای وقتی که میخوایم مقطع مثلثی داشته باشن استفاده میشن.

حدیده ی مثلث

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *