مقالات, مناسبتی

خرید طلا ولنتاین

ولنتاین با سنجاق

حتما تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که فلسفه روز چهارده فوریه یا ۲۵ بهمن چیست؟ و چرا طبق یک سنّت قدیمی در آیین مسیحیان هر سال عاشقان و دلباختگان به معشوقشان هدیه می‌دهند تا او را خوشحال کنند؟ و یا اصلا بهترین هدیه برای غافل‌گیر کردن همسر یا نامزدتان در این روز چیست؟ همان‌طور که می‌دانید امروزه این رسم زیبا در بین تمام مردم جهان با هر دین و فرهنگی، فراگیر شده و دغدغه بسیاری از جوانان عاشق‌پیشه است و یکی از بهترین روش‌ها خرید طلا است. برای پاسخ به این سوالات در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند

  • تاریخچه ولنتاین
  • بهترین هدیه ولنتاین
  • انگشتر طلا
  • گردنبند طلا
  • گوشواره طلا
  • آویز طلا

تاریخچه ولنتاین

در غرب روایت معروفی وجود دارد که به افسانه نیز شبیه است و منشأ رسم این روز را توضیح می‌دهد؛ آمده است که در زمان امپراطوری روم باستان، سربازان نافرمان تبعید می‌شدند و محکوم بودند که تا آخر عمر با هیچ زنی نباشند و ازدواج نکنند! در آن زمان کشیش مقدّس و دل‌پاکی به نام ولنتینوس زندگی می‌کرد که خود را به خطر می‌انداخت و این سربازان را مخفیانه به عقد دخترانی که عاشقشان بودند درمی‌آورد.

ولنتینوس به همین جرم به زندان افتاد و به مرگ محکوم شد و در مدت حبسش دختر کورِ قاضی بی‌رحمی که او را محکوم کرده بود را شفا داد و بعد از آن عاشق هم شدند. امّا او باید اعدام می‌شد و روز مرگش با نامه‌ای از معشوقه‌اش خداحافظی کرد تا داستان این عشق نافرجام و زیبا را برای همیشه جاودانه کند. از آن زمان به بعد این قصه از مرزهای کلیساها بیرون آمد و در بین مردمی که این عشق را مقدّس می‌دانستند رسم شد که برای معشوقشان در این روز هدیه می‌گیرند تا عشقشان را همیشگی کنند.

بهترین هدیه ولنتاین

در این روز که به روز عشّاق نیز معروف است، معمولا هم آقایان و هم خانم‌ها برای نامزد یا همسرشان هدیه می‌گیرند امّا این مراسم بیشتر دغدغه آقایان است و بیشتر مرسوم است که به خانم‌ها کادو بدهند؛ این هدیه می‌تواند یک کارت‌پستال زیبا باشد یا حتی عروسک و لباس و وسائل مختلف، این مراسم حتی می‌تواند با کادویی گران‌قیمت مانند اتومبیل یا جواهرات سنگین همراه باشد.

امّا معمولا بهترین روش برای برگزاری روز ولنتاین، خرید طلا است؛ شاید تجربه کرده باشید که هیچ هدیه‌ای مانند جواهرآلات آن هم از نوع طلا، خانم‌ها را خوشحال نمی‌کند. طلا علاوه بر زیبایی و ارزش بالایی که دارد به آنها اعتماد به نفس می‌بخشد و با استفاده از آنها بیشتر احساس زیبایی خواهند کرد. به طور معمول زیورآلاتی از جنس طلا با طراحی ظریف و زیبا برای هدیه دادن در روز ولنتاین پیشنهاد می‌شود که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

انگشتر طلا

یکی از بهترین هدیه‌های ولنتاین می‌شود به خانم‌ها هدیه داد، انگشتر طلا است. اگر در این روز قصد دارید از عشقتان به صورت رسمی خواستگاری کنید، بهتر است یک انگشتر ظریف با نگینی کوچک و زیبا برای نامزدی استفاده کنید.

اگر قصد دارید در این روز به همسرتان کادویی بدهید که او را خوشحال کند، می‌توانید از انگشترهای طلای ظریف با طرح‌های مخصوص ولنتاین بهره ببرید. همیشه یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید طلای هدیه، انگشتر بوده است، چرا که خانم‌ها همیشه آن را در دست نگه خواهند داشت و جلوی چشمشان خواهد بود و هیچ‌گاه این محبّت شما را فراموش نخواهند کرد.

از طرح‌های زیبا و ظریفی که برای ولنتاین استفاده می‌شود می‌توان به انگشتر طلا با شکل قلب اشاره کرد که در عین ظرافت زیبایی خاصی دارد و نمادی از عشق شما خواهد بود؛ البته طرح‌های دیگری هم وجود دارد، مانند تک‌نگین‌های ظریف یا انگشترهایی با طرح گل و…

گردنبند طلا

گزینه مناسب دیگر برای خرید طلای ولنتاین، گردنبند میباشد؛ معمولا مرسوم است که زنجیر طلایی ظریف به همراه پلاکی قلبی شکل و زیبا برای کادوی این روز در نظر گرفته می‌شود امّا شما همیشه می‌توانید سنّت‌شکنی کنید و از زنجیرهای متوسط با طرح‌های زیبا استفاده کنید و برای پلاک نیز از یک مروارید با قاب طلا، حروف اسم یا هر چیز دیگری استفاده کنید. گردنبند نیز همیشه همراه عشقتان خواهد بود و هر روز با دیدن آن شما و محبّتتان را به خاطر خواهد داشت.

دستبند طلا

شما برای خرید طلا گزینه‌های متنوّعی پیش رو دارید، امّا اگر می‌خواهید هدیه ولنتاین شما همیشه جلوی چشم همسر یا نامزدتان باشد، دستبند‌ طلا یکی از این بهترین انتخاب‌ها میباشد. معمولا برای خانم‌های جوان دستبندهای زنجیری ظریف با طرح‌های دخترانه مانند آویز پلاک قلب و نگین‌های الماسی ریز پیشنهاد می‌شود.

کاملا به نظر شما بستگی دارد که چه مدلی را انتخاب کنید، شما می‌توانید طرح‌های حلقوی یا قفل‌دار ظریف را به عشقتان هدیه کنید. یکی از گزینه‌های مناسب برای دختران جوان، دستبندهای زنجیری انگشتی زیبا است.

النگوی طلا

این یکی از گزینه‌های خوب برای روز ولنتاین است که می‌توان تضمین کرد که از دست همسرتان جدا نخواهد شد. برای خرید طلای ولنتاین برای خانم‌های کمی مسن‌تر النگو گزینه مناسبی است. این هدیه می‌تواند یک تک‌پوش پهن با طرح‌های زیبا و خاص باشد و یا یک یا چند النگوی ظریف که زینت‌بخش دست می‌شود.

همیشه دقّت داشته باشید که طرح النگوی شما باید مناسب هدیه دادن در این روز مهم باشد، پس از خرید طرح‌های معمولی پرهیز کنید و به دنبال طرحی خاص باشید که دل مخاطبتان را ببرد.

گوشواره طلا

برندهای معروف جواهر در سراسر دنیا طرح‌های زیبایی برای گوشواره‌های مخصوص ولنتاین ارائه می‌دهند که یکی از آنها گوشواره‌هایی با طرح قلب تیرخورده (نماد ولنتاین) یا حروف است. به هر صورت برای خرید طلا یکی از گزینه‌های مورد پسند برای دختران جوان، گوشواره است. دقّت داشته باشید که هدیه شما باید تا حد امکان ظریف و زیبا باشد تا در چشم عشقتان باارزش‌تر تجسم شود.

آویز طلا

آویزهای مختلفی از جنس طلا وجود دارد که با طرح‌های قلب، حروف، ماه‌های سال و… فروخته می‌شوند. خرید طلا برای هدیه دادن به خانم‌های جوان آسان نیست، امّا همراه با مواردی که قبل از این به شما معرفی کردیم آویزهای ساعت و آویزهای دستبندی ظریف، جزو بهترین گزینه‌ها هستند. در پایان ولنتاینی سراسر عشق و پر از امید برایتان آرزو می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *