سنگ‌های قیمتی, مقالات

محبوب ترین سنگ های قیمتی

سنگ های قیمتی

کدام یک از نگین‌های درخشان از همه محبوب‌تر و پر طرفدارتر و همچنین، پر فروش‌تر هستند؟

سنگ‌ های قیمتی در جهان انواع و اقسام مختلفی دارند، هر کدام در یک نقطه از جهان یافت می‌شوند و بنا بر میزان دسترسی به آن‌ها و کمیاب بودنشان، از نظر قیمتی ارزش گذاری می‌شوند. حال در طول تاریخ، سنگ‌های مختلفی محبوب و معروف شده‌اند و در زیورآلات و جواهرات، قرار گرفته‌اند؛ امروزه هم همانند گذشته به یک سری جواهرات بیشتر از سایرین بها داده می‌شود و مشتریان آن‌ها را بیشتر می‌شناسند و در هنگام خرید، از آن جواهرات و سنگ‌های قیمتی، خریداری می‌کنند!

امروز و در این مقاله قرار است به موضوع محبوب‌ترین سنگ‌های قیمتی بپردازیم و آن‌ها را به تفصیل به شما معرفی کنیم. سنگ‌های زیادی در طول جهان، پرطرفدار هستند و حتی یک سری انسان‌ها، به یک نوع سنگ خاص علاقه دارند که ممکن است دیگر انسان‌ها به آن سنگ بخصوص، علاقه‌مند نباشند.

پس همراه ما باشید تا پرطرفدارترین سنگ‌های قیمتی را به شما معرفی کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند

  • الماس، پادشاه جواهرات
  • زمرد، سنگی سبز و عجیب
  • یاقوت، سنگی که همیشه درخشان است!
  • عقیق، شهرتی به وسعت جهان
  • فیروزه، رنگی به یادماندنی
  • سنگ یشم، سنگی محبوب
  • آمیتیسیت، یک سنگ بنفش خیره کننده

الماس، پادشاه جواهرات

همه به اتفاق معتقدیم که الماس، یکی از زیباترین و ارزشمندترین سنگ‌ها و جواهرات در کل تاریخ و جهان است. از دوران قدیم، توجه به الماس، بی نظیر بوده است و خاندان‌های سلطنتی از آن به عنوان زیورآلات، کلاه‌های زینتی، لباس‌های آغشته به الماس و دیگر جواهرات؛ استفاده کرده‌اند و از درخشش آن، اقتدار و قدرت کسب کرده‌اند.

این سنگ ارزشمند و البته گرانبها که بی شک جزء زیباترین سنگ‌های قیمتی قرار دارد؛ از عنصر کربن پدید آمده است. در حقیقت عنصر کربن خالص، در فشار و دمای بالای داخل زمین متبلور شده و به مرور زمان این جواهر زیبا پدید می‌آید.

این گوهر ارزشمند، قطعاً از محبوب‌ترین سنگ‌های قیمتی است که در طول تاریخ همیشه به آن توجه شده است!

الماس

زمرد، سنگی سبز و عجیب

بعد از الماس که با عنوان پادشاه جواهرات شهرت دارد؛ زمرد محبوب‌ترین و در عین حال گران‌ترین سنگ شناخته می‌شود. این گوهر خوش رنگ، زمرد نام دارد که در زبان یونانی با عنوان «گوهر سبز» معنا می‌شود.

زمردی ارزش بالایی دارد که شفاف باشد و سبز پر رنگی داشته باشد.

سنگ زمرد

یاقوت، سنگی که همیشه درخشان است!

بعد از الماس، یاقوت با استحکام‌ترین سنگ جهان به حساب می‌آید و جزء سنگ‌های بسیار گران قیمت دنیا به حساب می‌آید. معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین رنگ یاقوت، قرمز پر رنگ یا همان سرخ است. هرچند رنگ‌های دیگر یاقوت مانند یاقوت زرد و یاقوت کبود به اندازه یاقوت سرخ شناخته شده نیستند، اما باید گفت آن‌ها نیز قیمت‌های بالایی دارند و جز جواهرات گران دنیا شناخته می‌شوند. یاقوت سرخ محبوب‌ترین جواهر قرمز دنیا به حساب می‌آید.

یاقوت درخشان

عقیق، شهرتی به وسعت جهان

عقیق یکی از معروف‌ترین سنگ‌های دنیا به حساب می‌آید و طرفداران زیادی دارد. با توجه به اینکه عقیق به اندازه سه جواهر قبلی کمیاب نیست، به عنوان یک سنگ نیمه قیمتی شناخته می‌شود. رنگ‌های متعددی از عقیق در دنیا وجود دارد اما معروف‌ترین رنگ آن قهوه‌ای روشن مایل به قرمز است. از جمله رنگ‌های دیگر عقیق می‌شود به رنگهای سفید، خاکستری، زرد و آبی اشاره نمود.

سنگ عقیق

فیروزه، رنگی به یادماندنی

فیروزه از جمله سنگ‌های نیمه قیمتی بازار است که از گذشته‌های بسیار دور در ایران مورد توجه و استقبال بوده است. رنگ آبی جذاب و رگه‌های طلایی در فیروزه جذابیت فوق‌العاده‌ای به آن بخشیده‌اند. فیروزه نیشابور یکی از معروف‌ترین انواع فیروزه در ایران و حتی جهان است که کیفیت بسیار بالایی دارد.

سنگ فیروزه

سنگ یشم، سنگی محبوب

یشم سبز یا یشم اعلی، یکی از گران قیمت‌ترین سنگ جواهرهای جهان است. یشم اعلی را در میانمار قابل یافت می‌تواند باشد و رنگ‌های دیده شده از یشم اعلی عبارت است از بی رنگ، سفید، تمامی طیف‌های رنگ سبز، زرد مایل به سبز، قهوه‌ای مایل به زرد، قهوه‌ای، قرمز، نارنجی، بنفش، آبی(بسیار کمیاب) خاکستری و رنگ سیاه.

یشم به دلیل رنگ محنصر به فردی که دارد، همیشه محبوب بوده است و از پر فروش‌ترین‌های زیورآلات و سنگ‌های قیمتی به شمار می‌آید.

سنگ یشم

آمیتیسیت، یک سنگ بنفش خیره کننده

آمیتیسیت هرچند قیمت چندان بالایی ندارد و به عنوان یک سنگ نیمه قیمتی شناخته می‌شود، اما یکی از خوش‌ رنگ‌ترین و دوست داشتنی‌ترین جواهرات دنیا است. رنگ بنفش جذاب و خیره کننده‌ی آمیتیست در کنار ساختار شیشه‌ای آن، یک جواهر دوست داشتنی از این سنگ به وجود می‌آورد. رنگ آمیتیست هرچه به بنفش تیره نزدیک‌تر باشد قیمت و ارزش آن بیشتر است!

آمیتیسیت

کلام آخر…

امروز و در این مقاله با ۷ مورد از محبوب‌ترین سنگ‌های قیمتی اشاره کردیم و به طور مختصر با آن‌ها آشنا شدیم؛ امیدواریم که توانسته باشیم منبعی ارزشمند برای شما فراهم کرده باشیم.

این مقاله توسط گالری طلای سنجاق طراحی و نوشته شده است؛ این گالری به طور اختصاصی به طراحی و تولید طلای دست ساز با استفاده از طلای ناب ۱۸ عیار می‌پردازد.

2 نظر در “محبوب ترین سنگ های قیمتی

  1. نسترن حیدری گفت:

    سلام خیلی دوست داشتم با کارهاتون اشنا بشم

    1. s.yekta گفت:

      سلام
      میتوانید بررسی بررسی بیشتر محصولات ما به فروشگاه های حضوری ما و یا به صفحات سوشال مدیا و یا به قسمت های مختلف سایت ما از جمله صفحات خرید دستبند طلا، خرید گردنبند طلا، خرید گوشواره طلا و خرید انگشتر طلا سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *